close
 
Life is full of lots of up and downs
And the distance feels further
When you're headed for the ground
And there is nothing more painful
Then to let your feelings take you down

It's so hard to know the way you feel inside
When there's many thoughts and feelings that you hide
But you might feel better
If you let me walk with you by your side

*And when you need a shoulder to cry on
When you need a friend to rely on
When the whole world is gone
You won't be alone, cause I'll be there
I'll be your shoulder to cry on
I'll be there
I'll be a friend to rely on
When the whole world is gone
You won't be alone, cause I'll be there

All of the times when everything is wrong
And you're feeling like there's no use going on
You can't give it up
I hope you work it out and carry on

Side by side with you till the end
I'll alway be the one to firmly hold your hand
No matter what is said or done
Our love will always continue on

Everyone needs a shoulder to cry on
Everyone needs a friend to rely on
When the whole world is gone
You won't be alone cause I'll be there
I'll be your shoulder to cry on
I'll be there
I'll be the one you rely on
When the whole world's gone
You won't be alone cause I'll be there

And when the whole world is gone
You'll always have my shoulder to cry on....
 
 
==============中譯==============
 
人生的旅途充滿了起起浮浮
當在逆境時
更令人覺得漫長難熬
而再沒有比被沮喪的心情打倒
更可悲的了
 
要了解你心中的感受       是那麼的難
當你把許多心事和感覺   都藏在心中
但如果你願意讓我陪著你走
也許你會覺得好一些
 
當你需要一個肩膀來讓你哭泣
當你需要一個可以依賴的朋友
即使全世界都離你而去
你也不會孤單,因為有我在你身旁
我將是你可靠著哭泣的肩膀
我將在你身邊
我將是你可依賴的朋友
即使全世界都離你而去
你也不會孤單,因為我會在你身旁
 
當每一次      一切都不順遂
當你覺得無助   再怎麼努力也沒用
你也不能放棄
我會幫助你突破逆境讓你能再繼續下去
 
肩並著肩
與你一起直到最後
我永遠都會是那個
堅定的挽著你的手的人
不管發生任何事
我們的愛都將永遠繼續下去
 
每個人都需要一個可以哭泣的肩膀
每個人都需要一個可以依賴的朋友
當全世界都離你而去
你將不會孤獨,因為有我
我將是你可以哭泣的肩膀
我將在你身旁
我將是你可依賴的那個人
即使全世界都離你而去
你也不會孤獨
因為有我在你身旁
 
即使全世界都離你而去
你永遠都會有我的肩膀可以哭泣....
 
※湯米佩吉..從小就喜歡的實力派歌手.
他的專輯中很多都為其自身的創作..
藉由這首歌送給你(妳)...我的朋友※
 
歌詞引用:六一歌詞庫http://so61.com/
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    sylviasung 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()